FoodCare si Running: stilul de viata incurajat de grupul City Grill

Home/News/FoodCare si Running: stilul de viata incurajat de grupul City Grill

Respectul fata de alimente, fata de resurse si oameni, exprimat prin programe de facilitare si incurajare a unui stil de viata sanatos sunt principiile pe care Grupul City Grill, unul dintre cele mai mari lanturi romanesti de restaurante si cafenele, si-a construit si isi desfasoara in fiecare zi activitatea in cele 19 restaurante ale sale.

Despre povestea acestui grup si respectul fata de hrana ne vorbeste Ramona Popescu, Marketing Manager City Grill, cel mai nou partener si sustinator al platformei Foodcare si campaniei It’s ok to take away.

 

 

Cum a inceput povestea City Grill si cum s-au dezvoltat, de-a lungul timpului, valorile brandului?

Povestea incepe in 2004, cand Dragos (n.r. Petrescu) s-a hotarat sa deschida primul restaurant City Grill, in Primaverii. A avut o viziune care acum este realitate: suntem unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca de restaurante. Astazi suntem in plin proces de redefinire a culturii interne, viziunii si valorilor, si asta din nevoia de fi cat mai actuali, cat mai ancorati in realitatea momentului, conectati la cerintele pietei, la clientul extern, dar si cel intern. Iar povestea merge mai departe, cu noi proiecte despre care o sa putem vorbi cat de curand.

 

Cate restaurante sub acest brand exista in Romania in acest moment si cate in total, in grup?

Sub brandul City Grill astazi avem 4 restaurante, insa sub umbrela grupului sunt 19 in total, iar planul de extindere continua in 2018.

 

Cine sunt clientii care trec pragul restaurantului? 

Ar trebui sa vorbim separat despre fiecare brand, pentru ca fiecare are identitatea lui si, evident, core targetul lui. Incluzandu-le pe toate, lista oaspetilor in restaurantelor noastre incepe cu micii nostri clienti ai atelierelor de gatit (incepand cu 3 ani), continua cu elevi, studenti, familisti, corporatisti, antreprenori si se incheie cu seniorii care ne trec pragul – pentru fiecare categorie grupul oferind ceva special, meniuri dedicate, oferte, pachete etc.

 

Ce cantitate/volum de mancare se consuma, zilnic, estimativ, intr-un restaurant City Grill?

Nu m-am gandit niciodata, dar daca iau in considerare numarul zilnic de clienti si consumul mediu pe persoana, estimez ca undeva intre 6-7 tone la nivelul celor 19 restaurante ale grupului City Grill.

 

Incurajati consumatorii sa ia mancarea la pachet? Prin ce fel de activitati o faceti?

Imi aduc aminte cum acum 10-12 ani, preponderent strainii ne cereau doggy bag-ul si parea ceva extrem de excentric. Dar timpul a trecut si am inteles usor usor conceptul care sta la baza. Astazi suntem pregatiti pentru cererile care vin, ba mai mult, alaturandu-ne initiative #itsoktotakeaway, incurajam activ acest comportament.

 

Este datoria noastra, daca ne dorim o societate schimbata,

sa ne si implicam pentru a contribui la schimbare”

 

Este City Grill un brand implicat in viata consumatorilor sai?

Incercam sa fim din ce in ce mai implicati. Avem programe impreuna cu un ONG pentru seniorii singuri, parteneriat care are deja 4 ani, sustinem runningul de mai bine de 10 ani si incercam sa le transmitem clientilor nostri de ce este important sportul in viata noastra si ii implicam in aceste evenimente. Este datoria noastra, daca ne dorim o societate schimbata, sa ne si implicam pentru a contribui la schimbare.

 

In ce consta implicarea recenta a brandului pentru sustinerea proiectelor Foodcare?

Ne-am alaturat acestui program si il sustinem prin propagarea mesajului in tot grupul, folosind toate canalele pe care le avem la dispozitie.

 

La ce tip de mesaje de implicare considerati ca este receptiv publicul, in 2017?

Stim cu totii ca suntem foarte deschisi la orice fel de mesaj de implicare in preajma sarbatorilor mari. Mi-as dori ca lucrurile frumoase sa se intample cu aceeasi intensitate si pe parcursul anului. Din experienta spun ca oamenii solidarizeaza usor cu o cauza, daca mesajul este unul corect si sustinut. Si evident conteaza si cine il transmite, daca prezinta credibilitate.

Noi, ca si grup, am avut experiente placute atunci cand am incercat sa mobilizam oamenii pentru o cauza – spre exemplu, acum de Craciun, oferim o masa calda in restaurant unui numar generos de seniori inscrisi in programul Niciodata singur, le oferim o experienta pe care nu au avut-o niciodata sau de foarte mult timp. Si asta si cu ajutorul clientiilor nostri, care de-a lungul anului au donat meniuri. Facem asta de cativa ani buni pentru ei, cu diferite ocazii, si le multumim si pe aceasta cale clientilor care ne ajuta.

 

Suntem cu totii consumatori si clienti ai industriei food. Considerati ca Romania este o piata matura din punct de vedere al nivelului de educatie si responsabilitate in ceea ce priveste risipa alimentara si respectul fata de alimente?

Consider ca nu am trecut in totalitate peste ideea de rusine – rusinea sa ceri la pachet ceea ce nu ai consumat in restaurant, insa asa cum spuneam mai sus, este o mare diferenta intre acum 10 ani si astazi. Suntem pe drumul cel bun, iar o initiativa cum este #itsoktotakeaway tocmai asta incearca sa faca, sa ne ajute sa trecem si peste ultima borna, spre o atitudine corecta, fara risipa alimentara.

Lasand la o parte situatia care poate fi intalnita in restaurantele din Romania, din nefericire as zice, la anti-risipa ne ajuta si situatia precara cu care se confrunta compatriotii nostri din mediu rural. Saracia te face sa fii cumpatat si sa apreciezi fiecare colt de paine.

 

Care sunt masurile/proiectele prin care City Grill isi exprima respectul fata de resursele alimentare – in prezent si/sau de-a lungul timpului?

Intern, sistemele pe care le avem implementate la nivel de companie ne ajuta sa tinem extrem de bine in frau risipa de ingrediente si produse finite, printr-un management corect al resurselor.

Atitudinea de respect fata de resurse si fata de oameni este sustinuta, de asemenea, prin toate programele noastre, o parte din ele mentionate mai sus. In afara de ceea ce facem prin propriile noastre platforme si proiecte, sustinem initiativele #itsoktotakeaway, care inseamna informare pentru consumator, contributie la educare si incurajare a atitudinii si comportamentelor anti-risipa.

Privim cu respect hrana, este una dintre resursele pretioase, si incurajam atat accesul la hrana de buna calitate, cat si depasirea unor bariere precum jena de a lua la pachet, care poate fi o sursa de reducere a risipei si un mod de a-ti exprima respectul fata de ingrediente si toata munca din spatele unui preparat.

2017-12-21T11:32:04+00:00 December 19th, 2017|News|0 Comments

Leave A Comment