Exista un timp in care fiecare dintre noi priveste dincolo de proximitate, catre interesul general. Catre un bine al tuturor, care poate deveni palpabil cu contributia tuturor.
Pentru Foodwise timpul este acum, locul se numeste Foodcare, iar motivatia: o vulnerabilitate a societatii de astazi – risipa – pe care nu e sanatos sa o lasam sa se perpetueze.
Ne exprimam, astfel, in domeniul nostru de expertiza (industria food&bev), pentru a lansa un proiect social care isi propune sa incurajeze consumul responsabil, ca raspuns la semnalele de alarma care denunta o risipa de alimente si resurse fara precedent.
Si pentru ca o parte din risipa alimentara cu care ne confruntam vine si din zona HORECA, unde consumatorii nu sunt obisnuiti sa ia la pachet comanda neconsumata integral, primul nostru proiect este initiativa #itsoktotakeaway, o campanie desfasurata in colaborare cu restaurante partenere.
Proiectul porneste de la insight-ul conform caruia oamenii se jeneaza sa ceara la pachet ce a ramas in farfurie, iar acea mancare se arunca. Nu poate fi reciclata, recuperata sau donata. Devine doar… risipa.
Ne dorim sa-i incurajam sa ceara mancarea acasa si ii asiguram, prin mesajele de campanie, ca este simplu si benefic sa faca acest lucru: sa se bucure si mai tarziu de gustul si dish-ul pe care si l-au dorit, daca dintr-un motiv sau altul, nu au consumat totul la restaurant.
Mesajul campaniei: #itsoktotakeaway. Din respect pentru propriul portofel, pentru resursele alimentare, pentru munca echipei care a performat in bucatarie.
Cum ajunge acest mesaj la consumator? Prin intermediul restaurantelor care vor sustine campania, respectiv cu ajutorul vostru, cei care credeti ca risipa nu este de folosi nimanui si doriti sa deveniti o voce Foodcare.
Restaurantele cu care vom colabora vor avea pe mese un Table Tent, care devine punga de Take Away, cu un mesaj catre meseni. Ii vom invita nu numai sa ceara la pachet, dar sa si posteze imagini in social media cu pachetul si hashtag-ul #itsoktotakeaway, pentru a-i incuraja pe cat mai multi sa le urmeze exemplul. Kitul #itsoktotakeaway poate fi descarcat de aici.
Ce ne dorim sa aratam prin campania #itsoktotakeaway?
Ca a avea grija de resurse, a respecta mancarea si a nu o risipi poate fi cel mai hot trend al anului si un mesaj care se regaseste in mod natural in newsfeed-ul oricui.
Va invitam pe voi, cititori ai acestor randuri, sa va alaturati initiativei in felul in care vi se potriveste cel mai bine.
Atunci cand iesiti la restaurant, amintindu-va ca puteti contribui la reducerea risipei de mancare, iar daca portiile sunt neasteptat de mari, cereti la pachet. #itsoktotakeaway
Leave A Comment